EGGS og Sopra Steria Creative slår seg sammen

EGGS Design blir en fullintegrert del av Sopra Steria når de nå slår seg sammen med konsulenthusets egen innovasjons- og designavdeling, Creative.

EGGS Design blir en fullintegrert del av Sopra Steria når de nå slår seg sammen med konsulenthusets egen innovasjons- og designavdeling, Creative.

EGGS beholder navnet, og dobler med det størrelsen over natten.

Da Sopra Steria kjøpte EGGS høsten 2021, hadde Sopra Steria sin egen design- og innovasjonsavdeling, Creative, med over 100 spesialister. Nå har EGGS og Creative levd side om side i to år, og tiden er inne for å bli ett slagkraftig fagmiljø. Resultatet er «EGGS, Part of Sopra Steria.»

EGGS beholder det velrenommerte navnet og merkevaren, og er spydspissen til Sopra Steria innen design og innovasjon. Både EGGS og Sopra Sterias kunder vil få et styrket ende-til-ende-tjenestetilbud når de nå er fullintegrerte.

– Nå blir vi ett! Da får vi et fagmiljø på utrolige 220 spydspisser innen innovasjon og design. Sammen med våre kunder jobber vi med strategi, design og teknologi for å skape verdifull endring, sier Ellen Lidgren, som er en av to ledere av EGGS.

Ellen Lidgren og Anders Kunz leder EGGS, Part of Sopra Steria sammen.

 

Gode nyheter for kundeneHun vil lede avdelingen sammen med Anders Kunz, tidligere leder av Sopra Steria Creative. Lidgren sier at denne sammenslåingen er gode nyheter for alle involverte.

– Kraften i disse to miljøene sammen, samt ende-til-ende-leveransene Sopra Steria kan tilby, gjør at vi øker totalkapasiteten og utvider tilbudet til våre kunder betraktelig. Vi bistår nå med alt fra forretningsstrategier for vekst og bærekraft, inkluderende og helhetlige merkevare- og tjenesteopplevelser og førsteklasses produktutvikling, til digitalisering, teknologi og IT-infrastruktur.Anders Kunz er opptatt av at innovasjon og design, kombinert med Sopra Sterias ledende profesjonelle miljøer innen digitalisering og bærekraft, kommer til å gjøre at EGGS vil vokse kraftig i årene som kommer.

–Jeg tror dette er starten på noe stort. Vi vet at innovasjon og design er to nøkkelkomponenter dersom vi skal lykkes med fremtidens virksomheter. Vi vil nå tilby kundene et av de mest innovative miljøene i Skandinavia, og det vil gi resultater, både for dem og oss, sier han.

Felles verdigrunnlagNå begynner den spennende jobben med å innlemme 220 ansatte fra flere fagmiljøer, sammen. De startet denne prosessen ved å sende alle 220 på «EGGSpedition» til Kragerø for en helg, der de i tillegg til å ha spennende faglige sesjoner, fikk bli bedre kjent på en helt egen festival – med det klingende navnet «EGGCHELLA», fritt etter Coachella.

– Det gikk over all forventning. Vi ser at med vårt felles verdigrunnlag, der vi begge kommer fra verdener der vi har et genuint ønske om å lage en meningsfylt og verdifull fremtid for samfunnet, så vil denne sammenslåingen bli helt unik. I tillegg viser det seg at vi også liker å være på festival sammen!, avslutter Kunz med et smil.

About the author

Related Posts