Ny bok fra Trond Albert Skjelbred som belyser PR-faget fra nye vinkler og ståsteder. Her er det lite om strategi, taktikk eller teknikk, men mer om overordnede prinsipper, verdier og holdninger.
– God kommunikasjon for meg handler om å være åpen, ærlig og verdig, særlig når det røyner på og det er vanskelig å vite hva du skal gjøre, sier Skjelbred, partner i NOR PR og aktiv i bransjen i over 20 år.
I Perspektiver på PR har Skjelbred invitert med en rekke kapasiteter fra ulike fagfelt. Mennesker som står for noe, og som på ulike måter har markert seg. Disse medforfatterne er: Tidligere oberst og brigadesjef Arne Pran, First House-sjef Per Høiby, tidligere sogneprest Magne Utle, biskop Per Arne Dahl, HR-direktør Kathleen Offman Mathisen i Grieg Seafood, NHH-førsteamanuensis og psykolog Therese E. Sverdrup, Oslo-byråd Geir Lippestad, etikkprofessor Alexander W. Cappelen, filosof Espen Gamlund, filosof Einar Øverenget og hotelldirektør Kjetil Smørås. I tillegg har BI-professor Peggy Simcic Brønn skrevet forordet. Portrettene av bidragsyterne er tatt av fotograf Paul Bernhard.
– Jeg håper at vi sammen kan utfordre deg og dine tanker rundt PR-faget, ledelse og kommunikasjon mellom mennesker, sier Trond Albert Skjelbred.