Kåret til det mest attraktive IT-konsulentselskapet

Universum har nylig kåret Sopra Steria til Norges mest attraktive konsulentselskap for yrkesaktive teknologer – samt til årets klatrer blant arbeidstakere med ingeniørutdanning.

 

 

– Sopra Steria er på topp av sin bransje i år, og dermed får de pris som bransjens beste blant IT-konsulentselskapene i Norge, sier Carlo Duraturo, daglig leder i Universum Norge.

 

Hvert år kårer Universum landets mest attraktive arbeidsgivere. Årets utdeling skjedde i forbindelse med webinaret Universum Awards går kveld.

 

– Vi er stolte av å rangere sammen med selskaper som Google, Microsoft, Finn og DNB, opp fem plasser fra i fjor, sier Megan Strand, Brand Director i Sopra Steria

 

– En formidabel reise

Kåringene baseres på tilbakemeldinger fra mer enn 12 000 yrkesaktive med høyere utdanning. Disse er delt inn i seks yrkesretninger: Teknologer, ingeniører, økonomer, jurister, humanister og personer med medisinsk eller helsefaglig utdanning.

 

– Det har vært spesielt gøy å følge Sopra Sterias vekst i attraktivitet blant alle disse gruppene. Tenk at for fem år siden kom Sopra Steria på 22. plass blant teknologene. I år kom de på 5. plass, altså en formidabel reise, sier Duraturo.

 

I forrige måned ble også Sopra Steria utpekt til beste it-konsulentselskap da Academic Work kåret landets mest attraktive arbeidsgiver blant unge arbeidstakere. Og før sommeren gikk Sopra Steria helt til topps i Great Place to Works årlige kåring av Norges beste arbeidsplass – for fjerde år på rad.

 

Utvikling, utfordringer og delekultur

Dette skyldes ikke flaks og tilfeldigheter, understreker HR-direktør Beathe Lassen i Sopra Steria.

 

– Kampen om de beste hodene er tøff i bransjen vår, og derfor satser vi på å kunne tilby faglig utvikling, spennende arbeidsoppgaver og en raus delingskultur. Vi jobber langsiktig med å være en attraktiv arbeidsplass, og jeg er stolt over at så mange ønsker å jobbe hos oss, sier Lassen.

 

Hun forteller at medarbeiderutvikling står i sentrum for alt Sopra Steria gjør. Selskapet har etablert et eget økosystem for læring, med utviklingsprogrammer, kurs, mentorer, faglige forum og sosiale nettverk.

 

Arbeidet med ekstern synlighet har også bidratt til den gode plasseringen, legger Megan Strand til.

 

– Vi i har i en årrekke arbeidet systematisk med både employer branding og ekstern synlighet av vår ekspertise. Det arbeidet har gjort det mulig for oss å ta rollen som ledende konsulentselskap innen digitalisering i Norge, og at vi er attraktive blant arbeidstakere. Vi har sett fordeler av å kombinere kunnskap og ekspertise fra HR-avdelingen og marked- og kommunikasjonsavdelingen for å lykkes, sier Strand.

 

 

About the author

Related Posts