Utfordres av Twitter

Twitter firedobler omsetning pr. besøkende på ett år, sier Håkan Cedell, nordisk ansvarlig for Adobe Social.
På ett år har Twitter sett en økning på 300 prosent i omsetning pr. besøkende, mens Pinterest har hatt en økning på 150 prosent. Samtidig har Facebook økt sin ROI på annonser med 58 prosent og omsetter nå 39 prosent mer pr. besøkende. Det viser tall fra Adobes nye
Social Intelligence Report
.
Facebook utfordres i stadig større grad av Twitter og Pinterest. Siden 2012 har Twitter forbedret omsetningen pr. besøkende (Revenue Per Visitor, RPV) med 300 prosent, mens Pinterest har sett en økning på 150 prosent. I samme periode har Facebooks RPV bare vokst med 39 prosent, men med en omsetning på 5,7 kroner pr. besøkende er nettstedet fortsatt foran sine to konkurrenter, som har henholdsvis 2.7 kroner (Twitter) og 3,3 kroner (Pinterest) RVP. I tillegg har Facebook på ett forbedret sine annonsers ROI med 58 prosent. Det viser tall fra Adobes nye Social Intelligence Report.
Facebook opplevde en nedgang på 20 prosent i henvisninger og linker til nettbutikker, hvor de i 2012 hadde 77 prosent av det totale markedet. Dette skyldes bl.a. Twitter hvis markedsandel økte med 258 prosent, mens Pinterest vokste med 84 prosent.
Facebook-oppdateringer: Bilder er 600 prosent mer effektivt enn tekst
Adobe Social Intelligence Report er basert på anonymiserte data fra detaljhandel, medie-, underholdnings- og reiselivsbransjen i løpet av de siste 12 månedene. Data omfatter 131 milliarder annonsevisninger på Facebook, 400 millioner unike besøkende til sosiale nettverk, over en milliard Facebook-oppdateringer og 4,3 milliarder sosiale handlinger, inkludert kommentarer, delinger og likes.
Legg igjen et svar