Ny studie av frontrunners på mobil

Ericsson og Ernst & Young har kartlagt vellykkede strategier blant mobiloperatører.

Etter hvert som tradisjonelle inntekter presses og mobildatabruken øker, tvinges operatørene til å videreutvikle både nettverkene og forretningsmodellene. Noen lykkes bedre enn andre. En studie utført av Ericsson og Ernst & Young har identifisert og klassifisert disse operatørene som Frontrunners.

Gjennomgående viser det seg at disse tre suksess-strategiene virker best:

Frontrunner-strategier:

Kvalitetsstyrt progresjon: Operatørene differensierer seg på høyytelsesnettverk og høy merkevarepreferanse

Markedsstyrt tilpasning: Operatørene differensierer seg på rask tilpasning til markedsforhold

Tilbudsstyrt transformasjon: Operatørene differensierer seg ved å være først i markedet med unike tilbud

Felles for disse operatørene er fokus på nettverksytelse og kundeopplevelse, mens differensiering, innovasjon og teknologistilnærminger varierer
«Frontrunners»-operatørenes omsetning hadde en årlig vekstrate på 9,6 prosent, mot konkurrentenes 2,7 prosent. I markeder uten Frontrunners er gjennomsnittsveksten på 1,4 prosent (2010-2014)

About the author

Related Posts

Legg igjen et svar

Leave a Reply