Ny studie av frontrunners på mobil
Etter hvert som tradisjonelle inntekter presses og mobildatabruken øker, tvinges operatørene til å videreutvikle både nettverkene og forretningsmodellene. Noen lykkes bedre enn andre. En studie utført av Ericsson og Ernst & Young har identifisert og klassifisert disse operatørene som Frontrunners.
Gjennomgående viser det seg at disse tre suksess-strategiene virker best:
Frontrunner-strategier:
Kvalitetsstyrt progresjon: Operatørene differensierer seg på høyytelsesnettverk og høy merkevarepreferanse
Markedsstyrt tilpasning: Operatørene differensierer seg på rask tilpasning til markedsforhold
Tilbudsstyrt transformasjon: Operatørene differensierer seg ved å være først i markedet med unike tilbud
Felles for disse operatørene er fokus på nettverksytelse og kundeopplevelse, mens differensiering, innovasjon og teknologistilnærminger varierer
«Frontrunners»-operatørenes omsetning hadde en årlig vekstrate på 9,6 prosent, mot konkurrentenes 2,7 prosent. I markeder uten Frontrunners er gjennomsnittsveksten på 1,4 prosent (2010-2014)
Legg igjen et svar