Visitnorway.com er Norges største reiselivsportal og viktigste kanal i markedsføringen av Norge som ferieland. Her skal turistene finne verdifull og dekkende informasjon om hele Norge. Det skal være spennende å utforske Norge som reisemål og det skal være enkelt å bestille feriereiser til Norge og tilhørende tjenester og produkter på visitnorway.com. Rammeavtalen som Creuna har vunnet er på 2 år og har en verdi på ca 20 millioner kroner.
– Visitnorway.com er en viktig del av turistenes opplevelse av Norge før, under og etter reisen, og dermed et viktig element i utviklingen av Norge som merkevare og turistnasjon. Portalen er også en av de viktigste markedsførings- og salgskanalen for reiselivsbedriftene i Norge. Vi så derfor etter en partner med god forretningsforståelse og innsikt i reiselivsbransjen som kan bidra proaktivt i en kontinuerlig innovasjonsprosess og videreutvikling av den prisbelønte nettportalen. Vi ser frem til et spennende samarbeid med Creuna, sier Per-Arne Tuftin, direktør for reiseliv i Innovasjon Norge.
– Vår oppgave blir å gjøre visitnorway.com enda bedre, mer attraktiv og tilpasset behovene til både turistene og reiselivsbedriftene. Her vil vi få bruk for hele vår bredde av kompetanse; strategi, merkevarebygging, design, kommunikasjon, markedsføring og teknologi. Vi gleder oss til å ta fatt i dette spennende arbeid, og er stolte og glade over at vi vant kontrakten, sier Gaute Engbakk, Administrerende Direktør i Creuna Norge.