Årets oppdrag – Konsulentprisen 2022

Consulting og Iselin Songe-Møller Head of Risk & Governance - Business Consulting.

Vinneren av Årets Konsulentoppdrag under Konsulentprisen 2022 gikk til Sopra Steria for oppdraget: Nytt styringssystem i Aker BP

 

Årets Konsulentoppdrag blir delt ut på grunnlag av innsendte forslag fra fornøyde kunder og selskapene selv.

På bakgrunn av nominasjonene, valgte juryen ut 3 finalister, der Sopra Steria stakk av med seieren.
–Dette er et stort og omfattende prosjekt som er gjennomført med svært godt konsulenthåndverk. Årets oppdrag er valgt på grunn av kompleksiteten, det internasjonale aspektet, størrelsen og kommunikasjon med svært mange grupperinger hos kunden. Spesielt dette med involvering av hele organisasjonen var en viktig suksessfaktor for juryen,  sier juryformann Svein Stavelin.

–Vi er utrolig stolte og glade for at Sopra Steria vant prisen for «Årets konsulentoppdrag»! Virksomhetsstyring er et viktig og spennende fagområde for oss og det er med stor ydmykhet og stolthet at vi får denne annerkjennelsen, sier Iselin Songe-Møller, Head of Risk & Governance – Business Consulting.

Her er finalistene:

IBM – Bærekraftig matproduksjon for Yara International ASA

Dette prosjektet jobber globalt med to ekstremt viktige bærekrafts-utfordringer, sørge for sikker mattilgang samt redusere overforbruk av kunstgjødsel for å bedre balansen i fosfor- og nitrogenflyten i naturen. Det ligger inne oppgaver rundt nye forretningsmodeller, strategi, AI og bruk av dette til reell forretnings- og samfunnsmessig nytte.

 

AFF – programmet FiftyFifty

Dette er et program med fokus på FNs bærekraftsmål nr. 5 for å få flere kvinner til topps i næringslivet.

Gjennom FiftyFifty programmet settes det fokus på den urealiserte gevinsten som ligger i et likestilt og mangfoldig arbeidsliv.

Programmet består av 4 samlinger (5 dager) og er et digitalt program med deltakere fra Amerika, Europe og Asia.

 

Sopra Steria for oppdraget Nytt styringssystem i AkerBP

Dette er et prosjekt på vegne av Aker BP, som ønsket seg et mer brukervennlig styringssystem og en mer desentralisert forvaltning av styringen. Selskapet etablerte derfor høsten 2020 et prosjekt med tre formål:

• Anskaffe og innføre en ny og mer brukervennlig systemplattform

• Restrukturere og presentere styringsinformasjon på en tydeligere måte

• Tydeligere roller og ansvar for prosessforvaltningen

 

 

About the author

Related Posts