Kjøper Advectas

Anil Agarwal, Leder for Capgemini i Skandinavia

Capgemini ekspanderer sin data-og analysesatsing i Skandinavia med oppkjøp av Advectas

Capgemini har signert en avtale om oppkjøp av Advectas, et ledende selskap innen business intelligence og data science i Skandinavia. Gjennom fusjonen med Capgeminis globale foretningsområde Insights & Data, vil Advectas team på over 200+ ansatte bidra til å møte den økende etterspørselen for Capgeminis tjenester innen busines intelligence og data science på tvers av Norge, Sverige og Danmark.

Advectas ble grunnlagt i Sverige i 2006 for å bistå selskaper med å ta bedre avgjørelser basert på datadrevet innsikt. Advectas har opparbeidet en sterk posisjon i Skandinavia med kontorer i Stockholm, København, Göteborg, Jönköping og Malmö. Kundeprosjektene spenner over flere bransjer, og inkluderer løsninger innen business intelligence; data management og data science services; konsulenttjenester, planlegging og simulering.

«Advectas, som er en kjent aktør i det Skandinaviske markedet, har under 13 år bygget opp sterk kompetanse innen analyse gjennom meget dyktige ansatte og en imponerende kundeportefølje» sier Anil Agarwal, Capgeminis Skandinavia-sjef. «Vi og Advectas har mye til felles, både når det gjelder kultur og kunder. Advectas vil bidra til en enda sterkere tilstedeværelse for Capgemini på tvers av Sverige og Danmark. Jeg ser frem til å ønske Advectas teamet velkommen til Capgemini».

«For oss, ble de kulturelle likhetene mellom Advectas og Capgemini viktig for avgjørelsen. Vi så at vi hadde sammenfallende verdier med Capgemini, slik som tillitt, frihet og samarbeid» sier Stefan Olsson, CEO for Advectas. «Ved å fusjonere med Capgemini blir vi i stand til å tilby våre kunder skalerbarhet, i tillegg til flere muligheter innen bla AI og skybaserte løsninger for å støtte deres langsiktige forretningsmål».

Transaksjonen er underlagt vanlige betingelser som inkluderer konkurranseklarering og vil avsluttes i de kommende ukene.

About the author

Related Posts